De beste tips voor online marketing

De beste tips voor online marketing

Digitale marketing is een must geworden voor bedrijven die succesvol willen zijn. Uit onderzoek blijkt zelfs dat de uitgaven aan digitale reclame naar verwachting zullen stijgen tot 72 miljard dollar in 2019, tegen 68 miljard dollar dit jaar. Hoe meer dingen veranderen, hoe meer ze hetzelfde blijven. Marketing is aanzienlijk veranderd met de opkomst van sociale media, maar de fundamenten zijn nog steeds hetzelfde: vind je doelgroep en geef ze iets wat ze willen (een verkoop, een couponcode, enz.) in ruil voor hun contactgegevens, zodat je ze later opnieuw kunt benaderen. In dit bericht zullen we enkele van de beste praktijken op het gebied van online marketing onderzoeken en hoe u elke strategie kunt gebruiken om uw bedrijf te laten groeien.

Content Marketing

Het belangrijkste concept om te begrijpen in digitale marketing is content marketing. Het is het gebruik van verschillende soorten content om een specifiek publiek aan te trekken en te behouden. Volgens Hubspot consumeert de gemiddelde persoon 77% meer content als het in visueel formaat is. Met andere woorden, als u succesvol wilt zijn met uw marketing, moet u inhoud creëren. Websites staan vol informatie en afbeeldingen, maar ze kunnen moeilijk te navigeren zijn als je niet weet wat je zoekt. Met contentmarketing biedt u iets meer: u biedt een ervaring. Contentmarketing kan worden gebruikt om klanten aan te trekken, de betrokkenheid te vergroten en de verkoop te stimuleren.

SEO

SEO staat voor search engine optimization, en het is het proces om ervoor te zorgen dat uw website geoptimaliseerd is om te verschijnen in de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s) wanneer iemand een zoekopdracht uitvoert. Om eerlijk te zijn was SEO vroeger moeilijk. U moest ingewikkelde algoritmen leren, regelmatig nieuwe inhoud creëren en een team van experts inhuren om het goed te doen. Gelukkig heeft Google het proces vereenvoudigd, en SEO gaat nu meer over het maken van hoogwaardige inhoud die uw publiek betrekt dan over ingewikkelde algoritmen. Google zal zelfs websites bestraffen die het systeem proberen te manipuleren. SEO is nog steeds belangrijk, maar minder technisch en meer gericht op het aantrekken van uw publiek. Zoekwoordenonderzoek is nog steeds belangrijk. U wilt trefwoorden selecteren waarop uw potentiële klanten zoeken, maar waarop niet veel concurrentie is. U wilt ook boeiende inhoud creëren die mensen op uw site houdt.

Video Marketing

Video is een van de krachtigste marketingmedia gebleken. Het is boeiender, geeft een meerwaarde aan uw merk en kan op meerdere sociale platforms worden gedeeld, waardoor meer mensen uw inhoud te zien krijgen. Een video maken is echter niet eenvoudig, en als je geen budget hebt om een productieploeg in te huren, zijn er andere opties. Je kunt podcasts maken, screencasting-apps gebruiken zoals Screenflow of Camtasia, of zelfs een instructievideo maken met software zoals Jing of PowToon. Hoe weet je met al deze opties welke het beste is voor jouw bedrijf? Ten eerste moet u uw publiek en hun behoeften begrijpen. Als je een e-commercewinkel hebt, is een instructievideo of infographic misschien het beste, maar als je in de SaaS-sector werkt, is een webinar of podcast misschien beter.

E-mail Marketing

Met sociale media is het gemakkelijk om afgeleid te worden. Terwijl u door uw feed scrollt, weet u niet echt wie uw berichten of advertenties ziet. Met e-mailmarketing kunt u een consistente merkervaring creëren op al uw contactpunten. Er zijn een paar verschillende manieren waarop u e-mailmarketing kunt gebruiken. De eerste is om het te gebruiken als een lead magnet. Geef iets van waarde weg in ruil voor iemands e-mailadres. Dit kan van alles zijn, van een gratis e-book tot een couponcode voor uw product of dienst. Een andere manier om e-mailmarketing te gebruiken is om gewoon periodieke nieuwsbrieven naar uw lijst te sturen, waarin u hen verleidt met aanbiedingen en informatie over uw bedrijf.

Facebook Reclame

Facebook advertenties kunnen een uitstekende manier zijn om je doelgroep te bereiken, vooral als ze al actief zijn op Facebook. Met Facebook-advertenties kunt u uw doelgroep selecteren op basis van factoren als leeftijd, geslacht, interesses en meer. U kunt zich ook richten op mensen die uw website hebben bezocht en hen in een remarketingcampagne plaatsen. Met Facebook kun je ook verschillende soorten advertenties maken, waaronder videoadvertenties en carrouseladvertenties, wat vooral handig kan zijn als je veel producten of diensten te promoten hebt. Je moet wat tijd besteden aan het leren kennen van de verschillende soorten advertenties, bepalen wat het beste werkt voor jouw bedrijf en het opzetten van je campagne. Zodra uw advertenties lopen, is het belangrijk om ze te controleren om ervoor te zorgen dat ze presteren zoals u wilt en dat u zich houdt aan het advertentiebeleid van Facebook.

Amazon Reclame

Met Amazon-reclame kunt u een specifiek product of uw hele winkel promoten. Dit kan een uitstekende manier zijn om uw doelgroep te bereiken en ze bij u te laten kopen. Met Amazon reclame, kunt u selecteren welke soorten producten u wilt promoten, het budget dat u bereid bent uit te geven, hoe lang u wilt dat de advertentie loopt, en wie u wilt dat de advertentie ziet. Amazon biedt twee soorten advertenties: Gesponsorde Producten en Product Display Ads. Gesponsorde Producten is zoals Google’s AdWords, waar u tegen andere adverteerders biedt om bovenaan de zoekresultaten te verschijnen. Product Display Ads zijn als banneradvertenties, waarbij u betaalt om uw advertentie op specifieke pagina’s van Amazon te laten verschijnen.

Conclusie

Goede inhoud creëren en die vervolgens promoten is het belangrijkste wat je kunt doen om je bedrijf online te laten groeien. Het heeft een directe impact op je SEO, helpt je om hoger in Google te scoren en verhoogt je websiteverkeer. Door marketing te zien als een investering in plaats van een uitgave, blijft u gericht op de langetermijndoelen van uw bedrijf.

Rotterdamsegids.nl

Op deze blog kan je alles lezen over Rotterdam. Van feitjes, hotspots tot de leukste bedrijven.

Wist jij dat wie aan tegeltjes denkt, denk in eerste instantie waarschijnlijk aan Delft en zijn Delfts blauwe tegels. Maar in de achttiende eeuw was Rotterdam de grootste tegelproducent van Nederland.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *