Waarom mensen steeds vaker voor zichzelf beginnen

Waarom mensen steeds vaker voor zichzelf beginnen

Mensen starten een bedrijf als een manier om hun interesses te combineren met een levensvatbare zakelijke mogelijkheid. Ze wagen de sprong in het ondernemerschap omdat ze het zien als een stabielere carrière op lange termijn dan werken voor iemand anders, of omdat ze denken dat eigen baas zijn hen meer flexibiliteit en autonomie zal geven. Deze trends stimuleren de opkomst van het ondernemerschap onder jongeren. Maar waarom? Wat zijn deze factoren die ervoor zorgen dat mensen een bedrijf starten? Hier bekijken we enkele van de redenen waarom zoveel mensen een eigen bedrijf beginnen.

Er zijn een paar redenen waarom meer mensen een eigen bedrijf beginnen. Millennials stimuleren de groei van kleine bedrijven. Het aantal bedrijven dat door jongeren wordt gestart is toegenomen. Werknemers voelen zich vastzitten in hun huidige baan. De arbeidstevredenheid neemt af. Mensen willen hun eigen baas zijn. De gig-economie heeft meer mogelijkheden voor ondernemerschap gecreëerd.

Millennials stimuleren de groei van kleine bedrijven

Het aantal jongeren met een eigen bedrijf neemt toe. In een onderzoek van Bentley University onder meer dan 10.000 mensen in 2017 meldde bijna de helft van de respondenten dat ze een bedrijf waren begonnen. Dit is bijna het dubbele van het percentage mensen dat aangaf in 2007 een bedrijf te zijn begonnen. De meeste van deze nieuwe ondernemers zijn millennials. Ondernemers van 18 – 34 jaar zijn tussen 2007 en 2017 met 63 procent toegenomen. Het aantal zelfstandigen in andere leeftijdsgroepen bleef daarentegen relatief stabiel. Deze toename van ondernemersactiviteiten onder jongeren is deels te danken aan de Grote Recessie. Toen de werkgelegenheidssituatie minder zeker werd, waren jongeren eerder geneigd een eigen bedrijf te beginnen. Maar de Grote Recessie is niet de enige factor die een rol speelt. De algemene toename van het ondernemerschap wordt ook veroorzaakt door een veranderende houding ten opzichte van risico’s. Millennials zijn meer bereid om risico’s te nemen dan vorige generaties.

Toegang tot technologie verhoogt ondernemerschap

Mensen hebben tegenwoordig toegang tot technologie die voor eerdere generaties niet beschikbaar was. Deze producten hebben het gemakkelijker gemaakt voor mensen om hun eigen bedrijf te beginnen. Veel van deze technologieën zijn gemaakt om problemen op te lossen voor grote organisaties. Maar mensen hebben ze gebruikt om hun eigen bedrijf op te zetten omdat deze producten veel van de barrières voor ondernemerschap uit het verleden hebben weggenomen. Enkele van de technologieën die hebben bijgedragen tot de opkomst van het ondernemerschap zijn: – Cloud computing heeft het makkelijker gemaakt voor mensen om hun bedrijf op te schalen door rekenkracht te huren in plaats van dure hardware te kopen. – Met internet verbonden sensoren en apparaten hebben geheel nieuwe bedrijfsmodellen gecreëerd, zoals slimme huizen en autonome voertuigen. – Dankzij digitale hulpmiddelen zoals online ontwerptools en online projectmanagementsoftware kunnen mensen producten en diensten creëren zonder een team in te huren. – Dankzij online marktplaatsen kunnen mensen hun producten en diensten aan een wereldwijd publiek verkopen.

Werknemers voelen zich vastzitten in hun huidige baan

Terwijl technologie het ondernemerschap heeft vergemakkelijkt, hebben veel mensen het gevoel vast te zitten in hun huidige baan. De Grote Recessie en de nasleep ervan hebben bijgedragen tot een groeiend gevoel van baanonzekerheid. En het toenemende aantal mensen dat in de gig-economie werkt, heeft dit gevoel van ontevredenheid over hun baan nog versterkt. Veel mensen die als gig worker werken willen uit dit soort werk stappen, maar ze weten niet hoe. Ze weten niet hoe ze uit hun huidige baan moeten stappen, laat staan dat ze een bedrijf moeten beginnen. Deze mensen hebben misschien niet de financiële middelen om hun baan op te zeggen en een bedrijf vanaf nul te beginnen. Ze hebben misschien niet de tijd om een nieuwe vaardigheid te leren en een nieuw bedrijf op te bouwen. Wanneer mensen het gevoel hebben vast te zitten in hun huidige baan, kan ondernemerschap een aantrekkelijke optie zijn.

Mensen willen hun eigen baas zijn

Sommige mensen hebben altijd al hun eigen baas willen zijn, terwijl anderen willen ontsnappen aan de 9-tot-5-tijd. Veel mensen hebben de ambitie om hun eigen bedrijf te beginnen, maar ze weten niet hoe ze deze aspiraties kunnen verwezenlijken. Ze weten dat werken voor iemand anders geen langetermijnoplossing is. En dit geldt vooral voor jongeren die niet gebonden willen zijn aan één werkgever als ze nog in de 20 of 30 zijn. Zij willen vrij zijn om hun passies na te streven, te werken op gebieden die hen interesseren en te werken wanneer zij dat willen. Deze mensen willen misschien geen miljoenen dollars verdienen. Ze willen gewoon de vrijheid hebben om hun interesses na te streven op een manier die niet mogelijk is als ze voor iemand anders werken.

Conclusie

Naarmate de arbeidsmarkt krapper wordt, worden werkzoekenden ook banenscheppers. Het aantal Amerikanen met een eigen bedrijf is de afgelopen decennia gestaag toegenomen en deze trend zal zich naar verwachting voortzetten. Mensen beginnen een bedrijf als een manier om hun interesses te combineren met een levensvatbare zakelijke mogelijkheid. Ze wagen zich aan het ondernemerschap omdat ze het zien als een stabielere carrière op lange termijn dan werken voor iemand anders, of omdat ze denken dat eigen baas zijn hen meer flexibiliteit en autonomie zal geven. Deze trends stimuleren de opkomst van het ondernemerschap onder jongeren. Maar waarom? Wat zijn deze factoren die mensen ertoe aanzetten een bedrijf te beginnen? Hier bekijken we enkele redenen waarom zoveel mensen een eigen bedrijf beginnen. Laten we hopen dat we er allemaal baat bij hebben. Hopelijk was dit artikel nuttig voor u. U zult ook leren van andere artikelen die in de toekomst zullen verschijnen!

Rotterdamsegids.nl

Op deze blog kan je alles lezen over Rotterdam. Van feitjes, hotspots tot de leukste bedrijven.

Wist jij dat wie aan tegeltjes denkt, denk in eerste instantie waarschijnlijk aan Delft en zijn Delfts blauwe tegels. Maar in de achttiende eeuw was Rotterdam de grootste tegelproducent van Nederland.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *